zondag 30 december 2018

Polswarmer of halve handschoen...

Voor een actie voor Kika vroeg iemand of ik polswarmers wilde kopen. Dat heb ik gedaan wat dat leek me wel handig. Toen ik ze kreeg zag ik hoe simpel ze gemaakt werden. Ik heb dat even uit gevlooid voor de maat. Heel eenvoudige merkte ik. Heel erg leuk om te doen. Bovendien snel klaar! Ook wel eens leuk.

Voor een man: 40 steken opzetten op pen 5. Na twee pennen overgaan op pen 3,5 en dan in boordsteek 20 pennen. Vervolgens met pen 5 12 cm een pen recht een pen averecht. Ik heb als afsluitend randje 4 pennen recht gebreid. Ik heb met de naaimachine ze aan elkaar genaaid met een uitsparing voor de duim.
Voor vrouwen heb ik 34 steken op gezet en 10 cm gebreid.  Je kunt het nu op de foto niet goed zien, maar zodra ik een met lichter garen heb gemaakt zet ik deze er ook bij.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten